Porrastreeniä

Portaita, portaita...
Juoksukoulussa oli tänään hikinen päivä. Kokoonnuimme tällä kertaa Harjulla, ja ohjelmassa oli intervalleja, porrastreenejä ja hieman voimaa. Nyt todella tuntuu, että jotain on tullut tehtyä, ja hyvä niin!

Flunssan jäljiltä oloni oli vielä hieman tukkoinen, ja varsinkin kiihtyvissä intervalleissa tuntui, että viimeinen vauhdinnosto ei vain meinannut irrota. Teimme siis lyhyehköjä intervalleja niin, että matkan varrella kiristettiin nopeutta pykälän verran kovemmaksi muutamaan kertaan.

Intervallien lisäksi hikoiltiin portaissa, jotka noustiin kaikkiaan kuuteen kertaan kahdella eri tyylillä. Erinomaista treeniä jaloille: kunpa saisin lähdettyä portaisiin joskus ihan yksinkin.

Alavartalon ohella treenattiin hieman myös yläkroppaa, lähinnä rintaa ja ojentajia. Dipit ja punnerrukset sujuivat hyvin maastossa: portaiden alapäässä on puisia rakennelmia, joiden avulla on hyvä treenata.

Etukäteen pelkäsin, että treeni osoittautuu liian rankaksi, mutta selviydyin mielestäni yllättävän hyvin. Jälleen kerran juoksukoulu oli sisällöltään niin vaihteleva ja innostava, että aika lensi kuin siivillä, vaikka rankkaa olikin. Tästä on hyvä suunnata kohti uutta viikkoa.
Maisemia harjoituspaikalta.

Kommentit