Palautumista ja palauttelua

Auringonpaistetta sateiden välissä.
Kympin pettymystä on nyt sulateltu riittämiin. Kiitos edellistä tekstiäni kommentoineille ja minua kannustaneille, viestinne tulivat tarpeeseen.

Tällä viikolla olen suonut itselleni aikaa palautua kympistä, joka oli melkoisen rankka kokemus. Nestevajaus, jonka diagnosoin ihan itse, teki sen, että olin vielä muutama tunti juoksun jälkeen väsynyt ja kylmissäni. Sekä ruoan että juoman tankkaus taisi kuitenkin auttaa niin, että illalla olin jo voimissani.

Alkuviikon otin joka tapauksessa kevyesti ulkoillen taaperon kanssa ja nautiskellen (tai "nautiskellen") Suomen kesästä. Säät ovat olleet aikamoisen vaihtelevia, mutta onneksi on sateiden välillä myös paistanut aurinko.

Tiistaina tein hyvin kevyen ja hyvin hitaan muutaman kilometrin lenkin, jonka jälkeen harjoitin (kerrankin) myös lihaskuntoa ja uin hieman. Ostin alennuksesta kahvakuulan, joka kulkee kätevästi kaverina paikasta toiseen, kun kesällä tulee vaihdettua majapaikkaa tämän tästä. Nyt ei siis voi ainakaan väittää, ettei välineitä olisi, mikä näin julkisesti mainittakoon.

Tänään kävin tekemässä hieman kovemman treenin. Ensin juoksin kevyesti 25 minuuttia, sitten pyrin juoksemaan 20 minuuttia puolimaratonin tavoitevauhdilla, joka on minulla 6:23 - pyrin siis aikanaan puolikkaalla 2:15-loppuaikaan. Kolme kilometriä taittui keskivauhdilla 6:18, eli ihan hyvin pääsin tavoittelemaani vauhtiin. Tosin vauhti ei ollut aivan tasaista, mutta eipä ollut maastokaan, joten voinen tuohon ihan tyytyväinen olla.

Ihan parasta oli päästä lenkin jälkeen uimaan ja rantasaunaan. Järvivesi on tällä hetkellä todella mukavan lämpöistä!
Avovesi kutsui lenkin jälkeen.
Tähän loppuun mainittakoon, että tavoitteenani on juosta puolimaraton syyskuussa Finlandia Marathonilla, ja sitä silmällä pitäen noudattelen jossain määrin harjoitusohjelmaa, jota olen sovellellen rakentanut useammasta lähteestä. Se, miten hyvin pystyn syyskuuhun saakka harjoittelemaan, jää nähtäväksi. Tällä hetkellä puolimaratonin juokseminen ja vieläpä aikaan 2:15 tuntuu mahdottomalta tehtävältä, mutta pitäähän ihmisellä tavoitteita olla. Hyviä treenivinkkejä otan vastaan mielelläni!

Kommentit