Töölönlahden ympäri

Linnunlauluntien varrella nähtyä.
Koulutus Helsingissä tiesi yöpymistä ja yhtä iltaa ihan vain itselle. Mietin illan ohjelmaksi kesäteatteria, museokäyntiä, shoppailua ja kaupunkikävelyä, mutta mikään ei oikein innostanut. Lenkkeily sen sijaan innosti päivän istumisten jälkeen.

Ohjelmassa oli edellispäivän reippaan yli kymmenen kilometrin mittaisen lenkin jälkeen kevyt, palautteleva hölkkä. Aurinko paistoi, tuuli viilensi mukavasti ja olo oli oikein mukava, kun kiersin Töölönlahden. Mahtavaa, että pääkaupungissamme on niin kivoja reittejä ja vieläpä vesistön lähellä!

Yksin ei tarvinnut liikkeellä olla. Lenkkeilijöitä, kävelijöitä ja muita kulkijoita oli paljon nauttimassa kauniista kesäillasta. SUP-laudalla liikkujia näin useaankin otteeseen. 

Suppailijoita liikkeellä.
Lenkkini eteni hyvin hitaasti, välillä pysähdyin ottamaan kuvia ja kävelinkin hieman. Nyt vauhti ei ollutkaan homman ytimessä vaan halusin pitää sykkeet alhaalla ja nautiskella. Se onnistuikin hyvin: viisi kilometriä sujui keskisykkeellä 127. Keskinopeus olikin sitten lähellä yhdeksää minuuttia.
Tokoinrannalla.

Kommentit

  1. Minun on jo pitkään pitänyt kommentoida tänne(kin :)), mutta en ole saanut aikaiseksi. Nyt googlettelun myötä löysin uudelleen tänne ja jätän vain puumerkkini.

    Olen itse puoli-innokas juoksija - tai hölkkääjä. 5-10 km lenkit menevät ja teen niitä 2-4 kertaa viikossa. Nyt olen alkanut pohtia lihaskunnon merkitystä ja aloittelen tässä samalla pientä projektia vatsanseudun ja käsivarsien vahvistamiseksi. Saa nähdä mitä siitä tulee!

    Mukavia lenkkeillä ja "nähdään" blogeissa. :)

    T. Lumiomenan Katja toisella Google-tilillään

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpa kiva, kun kommentoit!
      Mukavaa kuulla, että sinäkin olet innostunut hölkkäämisestä - tai juoksemisesta - mitä käsitettä käyttäkään. Minun etenemiseni on varmasti enemmän hölkkää kuin juoksua. :) 2-4 kertaa viikossahan on jo oikein hyvä tahti.
      Lihaskunnon merkitystä olen minäkin alkanut koko ajan enemmän miettiä. Tänään on edessä ensimmäinen pienryhmätunti, jossa ilmeisesti tavoitellaan myös lihaskunnon parantamista. Vähän jännityksellä odotan, mitä tuleman pitää. Juoksukoulun myötä ymmärsin, että lihaskuntoa on tärkeä juoksun ohella treenata. Ymmärrys ei vain ole vielä riittävästi siirtynyt käytäntöön. :)

      Hyviä lenkkejä sinulle!

      Poista
  2. Seuraavalla kerralla kun tulet tänne, pistäpä viestiä pikkuliten(at)gmail.com. Saat musta lenkkikaverin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei mahtavaa, olisipas kivaa! Pidän tarjouksesi mielessä!

      Poista

Lähetä kommentti