Valmistautumista puolimaratonille, osa 2

Tiistaiaamun auringonnousua.
Harjoittelu kohti elämän ensimmäistä puolimaratonia on jatkunut arkikiireiden ja monenlaisten tohinoiden ohessa. Valmistautumisvaiheen toinen viikko oli tällainen:
  • Maanantaina lepo.
  • Tiistaina voimaharjoittelua 15 minuuttia ja keskipitkä lenkki 55 minuuttia, 7.4 km.
  • Keskiviikkona tempojuoksu 40 minuuttia, 5.5 km.
  • Torstaina core- ja liikkuvuusharjoitukset yhteensä 28 minuuttia.
  • Perjantaina pk-lenkki 55 minuuttia, 6.4 km, ja liikkuvuusharjoitus 11 minuuttia.
  • Lauantaina lepo.
  • Sunnuntaina ulkoilua, kävelyä 2.2 km + pk-lenkki 47 minuuttia, 5.5 km.
Melko harmaata.
Viikkoon sisältyi siis juoksua hieman alle 25 kilometriä, kävelyä pari kilometriä ja oheisharjoitteita lähes tunti. Jälkimmäisen treenin suhteen viikko siis oli edellistä parempi: toteutin kaikki ohjelmassa olleet oheistreenit, vaikkeivät ne ajallisesti huikeita suorituksia olleetkaan.


Sykkeiden seuraaminen onnistui hyvin, kuten alla olevasta kuvasta näkyy. Tosin samasta kuvasta näkyy myös se, että sykealueella 5 ei tullut juostua lainkaan. Lauantaille merkitty intervallijuoksu jäi ohjelmasta kiireiden vuoksi pois, joten korkein sykealuekin jäi puuttumaan.


Alkanut viikko onkin sitten arvoituksellinen. Perheen pienimmäinen on flunssassa, joten tänään vietetään kotipäivää - yritän silti ehtiä ohjelman mukaiselle lenkille. Loppuviikko puolestaan on melko kiireinen, mutta toivon, että ennätän ainakin suurimman osan ohjelmaan merkityistä lenkeistä tehdä.


Kommentit