Valmistautumista puolimaratonille, osa 2

Tiistaiaamun auringonnousua.
Harjoittelu kohti elämän ensimmäistä puolimaratonia on jatkunut arkikiireiden ja monenlaisten tohinoiden ohessa. Valmistautumisvaiheen toinen viikko oli tällainen:
  • Maanantaina lepo.
  • Tiistaina voimaharjoittelua 15 minuuttia ja keskipitkä lenkki 55 minuuttia, 7.4 km.
  • Keskiviikkona tempojuoksu 40 minuuttia, 5.5 km.
  • Torstaina core- ja liikkuvuusharjoitukset yhteensä 28 minuuttia.
  • Perjantaina pk-lenkki 55 minuuttia, 6.4 km, ja liikkuvuusharjoitus 11 minuuttia.
  • Lauantaina lepo.
  • Sunnuntaina ulkoilua, kävelyä 2.2 km + pk-lenkki 47 minuuttia, 5.5 km.
Melko harmaata.
Viikkoon sisältyi siis juoksua hieman alle 25 kilometriä, kävelyä pari kilometriä ja oheisharjoitteita lähes tunti. Jälkimmäisen treenin suhteen viikko siis oli edellistä parempi: toteutin kaikki ohjelmassa olleet oheistreenit, vaikkeivät ne ajallisesti huikeita suorituksia olleetkaan.


Sykkeiden seuraaminen onnistui hyvin, kuten alla olevasta kuvasta näkyy. Tosin samasta kuvasta näkyy myös se, että sykealueella 5 ei tullut juostua lainkaan. Lauantaille merkitty intervallijuoksu jäi ohjelmasta kiireiden vuoksi pois, joten korkein sykealuekin jäi puuttumaan.


Alkanut viikko onkin sitten arvoituksellinen. Perheen pienimmäinen on flunssassa, joten tänään vietetään kotipäivää - yritän silti ehtiä ohjelman mukaiselle lenkille. Loppuviikko puolestaan on melko kiireinen, mutta toivon, että ennätän ainakin suurimman osan ohjelmaan merkityistä lenkeistä tehdä.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Polar M400, kokemuksia

Kokemuksia Polar Loop -aktiivisuusrannekkeesta

XXL, ärtymyksen nostattaja