Pääsiäisen jälkeisen viikon liikunnat

Pääsiäismaanantain ilta-auringossa.
Kun pääsiäisviikon liikunnat tuntuivat yksi toisensa jälkeen tahmeilta, oli onneksi seuraavalla viikolla tarjolla jo hieman erilaisiakin tunnelmia. Pääsiäismaanantaina keskimääräinen kilometrivauhti oli noin 40 sekuntia parempi kuin edeltävänä päivänä, ja sykelukemat olivat kuitenkin kuta kuinkin samat. Ehkä reissuväsymys ja allergiaoireet yhdessä vaikuttivat siten, että olo tuntui kankealta. Fiiliksen tuo tahmea olo toki veti aika alas: jos minun olisi pitänyt pääsiäisviikon perusteella päättää, lähdenkö puolimararonille vai en, olisi vastaus ehdottomasti ollut kielteinen, sen verran raskasta juokseminen oli!

Onkin ollut hyvä taas kerran huomata, että muutaman lenkin perusteella ei pidä tehdä kovin jyrkkiä johtopäätöksiä - eikä varsinkaan yhden ainoan lenkin pohjalta. Tietenkään olo ei ollut kovin luottavainen siinä vaiheessa, kun Helsinki City Runiin oli aikaa neljä viikkoa ja tuntuma se, että kymppikin on liian pitkä matka.
Tiistai-illan auringonvaloa.
Nyt, kun HCR häämöttää vajaan kolmen viikon päässä, usko omaan kuntoon on hieman palautunut. Totta kai valmistautuminen olisi voinut sujua paremmin - aina kai se olisi voinut - mutta näillä mennään!

Viikon liikunnat koottuna tässä:
  • Maanantaina PK-lenkki 32 minuuttia, 4.2 km. Keskisyke 141. Lisäksi liikkuvuusharjoitus 11 minuuttia.
  • Tiistaina juoksua 1 tunti 13 minuuttia, 9 km. Alkuverkka 15 minuuttia, PK1, keskisyke 128. PK2-alueella 46 minuuttia, keskisyke 145. Loppuverkka 12 minuuttia PK1-2, keskisyke 135.
  • Keskiviikkona tempojuoksu 54 minuuttia, 7 km. Alkuverkka 15 minuuttia, PK1, keskisyke 127. PK2-alueella 15 minuuttia, keskisyke 143. VK1-alueella 15 minuuttia, keskisyke 156. Loppuverkka 9 minuuttia, PK1-2, keskisyke 135. Lisäksi voimaharjoittelua oman kehon painolla 10 minuuttia.
  • Torstaina kävelyä 5.3 km.
  • Perjantaina kävelyä 3.7 km ja kovatehoinen juoksu 1 tunti 18 minuuttia, 12.3 km. Keskisyke 171.
  • Lauantaina kävelyä 4 km.
  • Sunnuntaina kävelyä 2.2 km + kevyt palauttava hölkkä 24 minuuttia, 3 km, keskisyke 131.
Jäät katoavat vähitellen?
Yhteensä juoksua 35.5 km (jee!), kävelyä 15 km ja oheisharjoitteita 21 minuuttia.

Kommentit

  1. Oi miten hyvä viikko, ja ihania kuvia! Räntäsateiden jälkeen on kyllä ihanaa nähdä aurinkoa. Tänään aamupäivällä tapahtui sellainen ihme että bussiasemalle kävellessä piti ottaa hanskat pois, tuli sen verran lämmin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä hyvä viikko monessa suhteessa: ihania kevätsäitä ja hyviä juoksulenkkejä. :) Aika kylmää meillä päin edelleen on, mutta jospa piakkoin lämpenisi - eilen lähdin lenkille ilman hanskoja, eikä se ollut viisasta. Joka tapauksessa on ihanaa, kun tiet ovat sulat!

      Poista

Lähetä kommentti