Puolimaratonin jälkeinen viikko


Palautuminen puolimaratonista sujui paremmin kuin uskalsin etukäteen odottaa. Pohkeet olivat kireät pari päivää ja sunnuntaina väsytti mutta muutoin olo ei ollut mitenkään erityisen hankala. Into lähteä mukaan juoksutapahtumiin kasvoi kovasti HCR:n myötä, mutta mitään ei ole vielä kalenteriin merkitty.

Koska olo ei ollut puolikkaan jälkeen huono, juoksin viime viikolla enemmän kuin etukäteen arvelin. Sunnuntai ja maanantai pyhitettiin levolle, mutta tiistaina kävin kevyellä palauttavalla lenkillä. Muutenkin viikon lenkit olivat melko kevyitä, koska halusin huolehtia, etten tee kovia rykäisyjä liian pian puolimaratonin jälkeen. Toisaalta sykkeet näyttivät olevan tavallisella tasolla eikä isommin väsyttänytkään, joten en pitänyt tarpeellisena pitäytyä lenkkeilystä kokonaan.


Tässä viikon liikunnat:
  • Maanantaina lepo.
  • Tiistaina palautteleva PK1-lenkki 34 minuuttia, 4.1 km. Keskisyke 124.
  • Keskiviikkona lepo.
  • Torstaina PK-lenkki 48 minuuttia, 6.3 km. 10 minuuttia alkuverkkaa PK1-alueella, loput PK2. Keskisyke 141.
  • Perjantaina PK-lenkki 46 minuuttia, 5.7 km. Keskisyke 135. Lisäksi liikkuvuusharjoitus 20 minuuttia.
  • Lauantaina kävelyä 2.2 km.
  • Sunnuntaina luontopolkuretkellä kävelyä 4.4 km. Lisäksi PK1-lenkki 1 tunti, 7.2 km. Keskisyke 131.
Yhteensä juoksua 23.3 kilometriä ja kävelyä 6.6 km.


Vihdoin alkaa kevät päästä vauhtiin! Koivut alkavat vihertää ja perjantain lenkin juoksin lähes hellelukemissa. Eipä ollut sunnuntain säässäkään moittimista. Mahtavaa!

Kommentit