Elokuu taakse jäi



Kuten ennakoinkin, elokuu toi tullessaan arkirutiinit, jotka helpottivat liikkumista ja lenkille pääsyä. Sain juoksumittariini kilometrejä enemmän kuin vuoden aiempina kuukausina: 125. Mikä tärkeämpää, tuntuu siltä, että juoksuharjoittelu oli pitkästä aikaa suunnitelmallista ja kohtuullisen monipuolista epämääräisen höntsäilyn sijaan.


Sain myös viimein lenkkeihin hieman pituutta. Kymmenen kilometriä ylittäviä lenkkejä juoksin käytännössä viikottain. Vauhtikestävyyttä tuli treenattua aiempaa enemmän, kun pyrin tietoisesti irtautumaan mukavuusalueeltani.


Oheistreenejä onkin sitten vastavuoroisesti tullut tehtyä vähemmän kuin kesä- ja heinäkuussa. Silläkin puolella on kuitenkin jotain ideaa havaittavissa: pidempi venyttely on ollut ohjelmassa kuta kuinkin kerran viikossa. Samoin voima- tai coreharjoittelua löytyy jossain määrin jokaisen viikon kohdalta.


Kolean kesän jälkeen haaveilin lämpimästä ja kauniista syksystä. Aika viileissä säissä on kuitenkin saanut jo moneen kertaan taivaltaa. Viileys toki sopii minulle hyvin, sillä en ole mikään hellesään juoksija, mutta ihan vielä ei tarvitsisi kylmyyden täysillä tunkea päälle.


Kuukauden kohokohtiin kuuluu polkujuoksulenkki, jonka aikana tuli pitkästä aikaa suunnattua metsän keskelle. Henkisesti polkulenkki teki todella hyvää: kyllä voi olla puiden siimeksessä leppoisaa ja rentouttavaa, vaikka syke välillä kohosikin melkoisesti. Toivottavasti saan syksyn mittaan raahattua itseni vielä uudemman kerran metsään.


Kuukauden treenit koottuna:
  • Juoksua 125.09 km.
  • Kävelyä 23.9 km.
  • Voima- ja coreharjoittelua 1,5 tuntia.
  • Venyttelyjä 1 h 26 min.
  • Harjoittelua yhteensä 24 tuntia.
Tässä kuluneen vuoden aikaisempia kuukausikoosteita:

Kommentit