Liikkujan valintoja




Törmäsin sekä Jannan askeleet- että Matkalla maratonille -blogeissa tällaiseen valintalistaan, johon päätin minäkin tarttua. Tässä siis:

Hidas aamu vai ylös, ulos ja lenkille?
En ole aamulenkkeilijä, vaikka muuten olen aamuihminen. Tuntuu, että aamulla ei vain kulje. Aamupäivä on jo sitten aivan eri asia, kun olen ehtinyt kunnolla herätä.

Musa korvissa vai ilman?
Kuuntelen juoksutapahtumissa musiikkia mutta muuten kulutan ahkerasti äänikirjoja. Tällä hetkellä kuuntelen Riikka Pulkkisen Lasten planeettaa.

Yksin vai kaverin kanssa?
Pääosin juoksen lenkkini yksin mutta silloin tällöin lenkkeilen hyvän ystäväni tai paikallisen juoksuporukan kanssa.

Juoksu vai pyöräily?
Ehdottomasti juoksu! Pyöräilystä saan yleensä aina itselleni tuskaista, koska en malta ottaa rauhallisesti.

Aamun valoa.

Sali vai ryhmäliikunta?
Haluaisin olla se, joka vetelee salilla sulavasti ja itseensä luottavan näköisenä lihakset kiiltäen, mutta en ole. En oikein ole koskaan tavoittanut salilla liikkumisen hurmaa, mutta ryhmäliikuntatunneilla saan kyllä jostain kiinni. Tosin eipä ole tullut ryhmäliikunnassakaan juuri käytyä viime vuosina.

Tiukka ruokavalio vai fiiliksen mukaan?
Enemmän pitäisi seurata syömisiä, mutta pyrin kyllä katsomaan, mitä syön. Syön varsin säännöllisesti ja yritän syödä kohtuullisen terveellisesti mutta tiedän, että esimerkiksi hiilihydraattien ja proteiinien saannissa on korjattavaa.

Meal prepping vai suoraan pannulta?
Aika ahkerasti meillä laitetaan ruokaa, vaikka toki pyrin hyödyntämään myös jämiä. Niitä tosin ei paljon jää, koska ylijäämä päätyy yleensä perheen aikuisten työpaikkaeväiksi.

Lisäravinteet vai ilman?
En vanno suuresti lisäravinteiden nimeen mutta syön magnesiumia ja D-vitamiinia purkista.

Palautusjuoma vai banaani?
Joskus harvoin saatan napata palautusjuoman lenkin jälkeen mutta yleensä valikoin mieluummin banaanin tai jotain muuta syötävää, josta tiedän hieman paremmin, mitä se on syönyt.

Kahvakuula vai käsipainot?
Kahvakuulailusta olen sentään innostunut viime aikoina jonkin verran, vaikken mikään puntinnostaja olekaan. Kotona on pieni kahvakuulavalikoima, jota pyrin säännöllisen epäsäännöllisesti liikuttamaan. Käsipainoihin tartun harvemmin.

Syksyn merkkejä.

Vatsat vai punnerrukset?
Jos on pakko valita, valitsen vatsat – punnerrukset sujuvat vielä huonommin.

Burpeet vai askelkyykkyhypyt?
Taas kaksi pahaa: valitsen jälkimmäisen, koska burpeet ovat niin raskaita. Olen tosin kuullut, että ne saattavat alkaa tuntua kevyemmiltä, jos niitä vain treenaa. :)

Venyttely vai foam roller?
Oman rullani kadotin muutossa ja sitäkin ennen se ehti pölyttyä nurkassa, koska en oikein ole päässyt rullailuun sisälle. Venyttelyäkin saisin enemmän harrastaa.

Protskupatukka vai proteiinijuoma?
Tässä vastaus on oikeastaan molemmat, mutta ehkä hitusen mieluummin nautin juoman. Senkin tosin harvoin.

Luonnossa saa hyvää fiilistä!

Hyvä fiilis vai tulokset?
Ilman muuta hyvä fiilis! Osallistun juoksutapahtumiin harvakseltaan ja silloinkin kilpailen itseäni vastaan. En ole mikään nopea juoksija, en myöskään kovin tavoitteellinen, joten tuloksia haaliessa saattaisin turhautua aika nopeasti. Hyvän fiiliksen sen sijaan tavoitan ilahduttavan usein. Juoksuharrastuksen aloittamisen jälkeen olen huomannut nauttivani suunnattomasti luonnosta kaikkina vuodenaikoina. Siitä saa kummasti voimaa.

Kommentit

  1. Tämähän oli hauska. Voisin itsekin tehdä, tosin en kyllä tee koskaan sen enempää Burbeita kuin askelkyykkyhyppyjäkään, en edes tiedä miten jälkimmäisiä tehdään... o.O

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Polar M400, kokemuksia

Kokemuksia Polar Loop -aktiivisuusrannekkeesta

XXL, ärtymyksen nostattaja