Viikko 36/2018


Hämmentävän kesäisissä merkeissä vielä kuljettiin syyskuun ensimmäistä viikkoakin. Lämpötilat nousivat päivisin parinkymmenen asteen hujakoille mutta öisin oli jo kylmempää. Ja mitä upeita usvaisia aamuja!

Edellisviikon tapaan aloitin tämänkin viikon vauhtikestävyystreenillä ja kilometrin vedoilla. Aikatauluhaasteen vuoksi tein vetoja vain kolme keskinopeuksilla 5:47, 5:45 ja 5:41. Olen oikein tyytyväinen varsin tasaiseen ja hieman kiihtyvään sarjaan varsinkin, kun tein tällä kertaa vedot ihan normaalilla lenkkireitillä edellisviikon ratatreenin sijaan.
VK 44:18, 6.11 km. Keskisyke 153, keskivauhti 7:14.
Vauhtiharjoituksen lisäksi maanantaihin sisältyi työmatkapyöräilyä vajaat seitsemän kilometriä.


Tiistaina vuorossa oli pitkästä aikaa kunnon pitkis! Alkuun tuntui, että tänään ei kulje, mutta jossain neljän kilometrin etapin jälkeen tajusin, että juoksuhan alkoi tuntua oikein hyvältä ja kivalta. Sää oli mielettömän hieno – alkuun vähän kirpeä ja kostea, sitten kesäisen lämmin ja lempeä – ja syke pysyi mukavasti peruskestävyysalueella alusta loppuun saakka.
PK2 kaksi tuntia, 15.3 km. Keskisyke 143, keskivauhti 7:50.

Keskiviikkona suuntasin koiraseuralaisen kanssa kevyelle ja palauttelevalle lenkille pienet eväät mukana. Otin määränpääksi lammen, jota olen monesti kaukaa katsellut mutta jonka rannalle en ole kertaakaan vielä päätynyt. Rannalla katselin tyyntä vettä ja ihastelin kaunista auringonvaloa. Samalla söin mukaan ottamani rahkan ja nappasin Juoksuhaasteesta kohdan 29 Tee eväsretki juosten. Mukava tauko leppoisan lenkin keskellä, vaikka rantaan joutuikin hieman rämpimään.
PK1 53:39, 6.15 km. Keskisyke 125, keskivauhti 8:43.
Lenkin jälkeen kahvakuulatreeni 22:50, keskisyke 121.

Torstaina oli kiireinen ja pitkä työpäivä, joten liikuntaa en päivälle yrittänytkään haalia.

Eväsretkellä.

Perjantaina olikin sitten puhtia mukavasti sekä kevyeen lenkkiin että kahvakuulatuokioon, joka kesti 25 minuuttia. Lenkki oli koiran ansiosta vauhdiltaan melkoisen tempoileva mutta syke pysyi kuitenkin hyvin peruskestävyysalueella, kuten oli tarkoitus.
PK 33:20, 4:35 km. Keskisyke 132, keskivauhti 7:39.

Lauantaina tein toisen vauhtikestävyyslenkin. Toisin kuin edellisviikolla, yritin tällä kertaa pitää maltin mukana ja vauhdin sellaisena, että syke ei hyppää maksimialueelle. Onnistuinkin tavoitteessani hyvin, vauhti tosin ei kovin kummoinen ollut. Hitautta selittää kylläkin maasto, jossa ei juuri tasaisia pätkiä ollut vaan mäkeä toisen perään.
VK 40:00, 6.2 km. Keskisyke 163, keskivauhti 6:28. Verryttelyt mukaan luettuna yhteensä 8.69 kilometriä.

Sunnuntaina oli hyvä lepäillä aktiivisen viikon jälkeen. Kulttuurikävely taidepuistossa ja puolituntinen rentouttava jooga olivat mukavaa palauttavaa tekemistä viikon lopuksi.

Viikolla kertyi juoksua yhteensä 40.6 kilometriä. Kävelyä kolme kilometriä, pyöräilyä 6.89 km. Kahvakuulatreeniä yhteensä 47:50 ja joogaa 40 minuuttia. Treenaamiseen käytin aikaa yhteensä seitsemän tuntia ja 21 minuuttia.

Hyvä, sopivasti monipuolinen ja aktiivinen viikko tuli tästä!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Polar M400, kokemuksia

Kokemuksia Polar Loop -aktiivisuusrannekkeesta

XXL, ärtymyksen nostattaja