Viikko 39/2018: ihan ei mennyt suunnitelmien mukaan


Viikosta piti tulla viimeinen kovempi rykäisy ennen 14.10. juostavaa puolimaratonia. Toisin kuitenkin kävi. Maanantaina olo oli hieman tavallisesta poikkeava, mutta ajattelin, että kyseessä on vain lepoviikonlopun jälkeinen tahmeus. Suunniteltujen kilometrin vetojen sijaan päädyin kuitenkin lyhyeen peruskestävyyslenkkiin sekä kävelyyn.
PK2 31:13, 4,52 km. Keskisyke 145, keskivauhti 6:53.

Maanantai-iltana alkoikin sitten tuntua kurkussa karheutta, eli oikein ounastelin: en aivan ollut kunnossa. Tiistaille suunniteltu lenkki jäi kokonaan väliin. Sen sijaan keskityin ärsyyntymään olostani: Voiko olla jo toinen flunssa kuukauden sisällä? Onko pelkkä kurkkukipu syy olla liikkumatta? Niin kovasti olisin lenkille halunnut mutta väsynyt ja tympeä olo ajoi liikkumaan lähinnä sohvan ja jääkaapin väliä.


Keskiviikonkin lepäilin, vaikka tarkoitus oli juosta viimeinen pitkä lenkki ennen puolimaratonia. Lisäksi kiroilin hieman.

Torstaina rohkenin lyhyelle peruskestävyyslenkille, koska olo oli jo parempi. Aamulla kävelin ja osallistuin flow jooga -tunnille (55 minuuttia). Viimeksi mainittu tuntui todella hyvältä, vaikka sainkin taas kerran huomata, kuinka kankea olen.
PK2 38:50, 5,22 km. Keskisyke 138, keskivauhti 7:17.

Perjantaina aloin uskoa, että flunssa saattoikin olla pikamallia (tai sittenkin allergiaa), ja uskalsin tehdä maanantaille suunnitellun vauhtikestävyystreenin. Tyydyin kolmeen kilometrin vetoon ja onnistuin tekemään ne kiihtyvällä vauhdilla (5:41, 5:37 ja 5:19). Yhteensä kilometrejä kertyi 6,6.

Salamajärven kansallispuistossa.

Lauantaina oli Mennään metsään -polkujuoksukiertueen vuoro. Lisää lenkistä täällä.
Polkujuoksu 1:13:57, 7,57 km. Keskisyke 142, keskivauhti 9:45.

Sunnuntaina päivä vierähti nopeasti ulkoillessa ja kodin remonttia edistäessä. Illalla kävin koiran kanssa kävelyllä mutta muutoin liikunta koostui tapetin irrottamisesta – varsin turhauttavaa ja hidasta työtä.

Lopulta viikosta tuli ihan hyvä, vaikken kyennytkään treenaamaan suunnitelmien mukaan. Yritän luottaa siihen, että yksi ranttaliksi mennyt viikko ei tulevaa puolimaratonia hetkauta suuntaan tai toiseen, ja toivon, että pysyn seuraavat pari viikkoa terveenä.

Yhteensä juoksua 24,02 kilometriä, kävelyä 7,3 kilometriä ja joogaa sekä venyttelyä tunti ja kuusi minuuttia. Kaikkiaan liikuntaan käytin aikaa 5:52:31.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Polar M400, kokemuksia

Kokemuksia Polar Loop -aktiivisuusrannekkeesta

XXL, ärtymyksen nostattaja