Viikko 11/2019


Viikolla 11 tuli lenkkeiltyä niin kotimaisemissa kuin pitkästä aikaa myös pääkaupungissa. Sijainnista riippumatta haasteita aiheutti edelleen teknologia: Polar M430 tuntui taas heittelevän sykelukemia arvalla, sen verran villiä meno välillä oli. Koomisinta oli, että kävelylenkilläkin kello väitti sykkeen huitelevan maksimialueella. Näyttää siltä, että muutaman kilometrin kello näyttää hyvällä tuurilla oikeita lukemia, sen jälkeen syke hyppää turhan usein lähelle maksimia.

Joka tapauksessa viikko eteni siten, että maanantaina kävin kevyellä peruskestävyyslenkillä. Ehkäpä lenkin lyhyys aiheutti sen, että syke oli kellon mukaan ihan tolkullinen.
PK1 42:17 – 5,03 km. Keskisyke 131, keskivauhti 8:23.

Tiistai oli muiden kiireiden vuoksi lepopäivä mutta keskiviikkona ehdin pidemmälle lenkille. Alkuun yritin seurailla kellon näyttämiä sykelukemia, mutta pian huomasin tehtävän aika toivottomaksi. Aikamoista siksak-liikettä sykekäyrä muodosti. Turhauttavaa.
Pitkä lenkki 1:36:33 – 11,69 km. Keskivauhti 8:15.

Torstaina tein taas kevyen ja palauttelevan lenkin. Tälläkään kertaa sykekäyrä ei ollut aivan odotetun mukainen. Tuntemus kuitenkin oli senlaatuinen, että kevyeksi uskallan lenkin määritellä.
43:28 – 5,0 km. Keskivauhti 8:40.
Lisäksi kävelyä 3,51 kilometriä.


Perjantaina matkustin pitkästä aikaa Helsinkiin. Puuduttavan junamatkan jälkeen kävin ihastelemassa Oodia, joka ylitti odotukseni. Upea paikka!


Sateisessa ja loskaisessa illassa kävin juoksemassa Töölönlahden ympäri pari kierrosta. Vauhtikestävyyslenkkiin sisältyi neljä kolmen minuutin vetoa keskinopeuksin 5:58, 5:45, 5:38 ja 5:53.
VK 41:42 – 5,7 km. Keskivauhti 7:19.
Lisäksi kävelyä 2,6 kilometriä ja joogaa 22 minuuttia.


Lauantaiaamuna tein hotellihuoneessa 25-minuuttisen core-treenin. Lisäksi ehdin kahden kilometrin reippaalle kävelylle. Muuten päivään sisältyi luvattoman paljon istumista.

Sunnuntai menikin sitten kotona puuhaillessa ja pyhäpäivästä nauttiessa. Ulkoiltua tuli, mutta muistiin ei liikuntaa kertynyt.

Vaikka kello väittää toista, muodostui viikosta kokonaisuudessaan melko kevyt. Juoksukilometrejä kertyi alle kolmekymmentä ja lähinnä liikkuminen oli rasitukseltaan keveää.

Viikon kooste tässä:

  • Liikuntaan käytin aikaa yhteensä 5:56:29
  • Juoksua 27,42 kilometriä
  • Kävelyä 8,11 kilometriä
  • Muuta treeniä 47 minuuttia

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Polar M400, kokemuksia

Kokemuksia Polar Loop -aktiivisuusrannekkeesta

XXL, ärtymyksen nostattaja