Viikko 28/2019: kevyesti kesällä


Heinäkuun puoliväliä lähestyin kevyesti, kevyemmin kuin alkuun aioin. Työkiireet ja huonot yöunet aiheuttivat sen, että tunsin oloni kovin väsyneeksi. Niinpä annoin itselleni luvan hellittää ja lenkkeillä sen verran kuin hyvältä tuntui.

Maanantaina tyydyin parikymmenminuuttiseen joogaan Youtuben avustuksella. Tiistaina pyöräilin melkein seitsemäntoista kilometriä ja kävin pyörälenkin päälle kevyehköllä lenkillä – sykkeitä tosin varmaan nosti edeltävä hikoilu pyörän selässä.
PK2 1 tunti – 7,17 km. Keskisyke 134, keskivauhti 8:22.
Lenkin päälle hieman venyttelyä.


Keskiviikkona kävin urheilukentällä tekemässä vauhtikestävyystreenin. Kaksi kahden kilometrin vetoa taittuivat keskivauhdein 6:00 ja 5:58. Pohdin, miksen käy useammin radalla juoksemassa, sillä varsinkin vetoihin rata soveltuu erinomaisesti. Ei tarvitse miettiä maaston epätasaisuutta ja yllättäviä mäkiä.
VK 55:04 7,56 km. Keskisyke 149, keskivauhti 7:16.


Sitten seurasikin kiire- ja väsymyspäiviä niin, että lenkkeilyt jäivät useamman päivän ajaksi sivuun. Kun väsymys oli senlaatuista, että jalkoja särki, en halunnut edes ajatella juoksemista. Viimein sunnuntaina sain itseni liikkeelle, vaikkei olo ollut edelleenkään hurjan levännyt. Metsälenkillä etenin hitaasti ja sunnuntain leppoisuudesta nautiskellen.
PK 53:28 6,09 km. Keskisyke 130, keskivauhti 8:46.

Että sellainen viikko. Toiveissa on lisätä määrää tuntuvasti heinäkuun puolivälin jälkeisellä ajalla.
  • Liikuntaan käytin aikaa 4 t 34 min.
  • Pyöräilyä 16,95 kilometriä.
  • Juoksua 20,82 kilometriä.
  • Joogaa ja venyttelyä 41 minuuttia.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Polar M400, kokemuksia

Kokemuksia Polar Loop -aktiivisuusrannekkeesta

XXL, ärtymyksen nostattaja