Mäkiharjoitus lumen keskellä

Mäkivetojen kirjanpito lumessa.

Mukavuusalueelleni en päädy, kun mäkiharjoituksia teen. Silti aivan karmeasta treenistä ei ole kysymys, vaan kivaa on a) se, kun saa lyhyesti rykäistä kovaa ja b) se, kun saa palautella hitaasti. Siinäpä nuo mäkitreenin perusosaset mukavasti ovatkin.

Harjoitukseeni kuului kymmenen sadan metrin vetoa ylämäkeen. Onneksi uudenkaan kodin läheltä ei kauan mäkiä tarvitse etsiä, vaan valinnanvaraa riittää. Valitsin mäen, jota lähestyessäni ehdin verrytellä riittävän pitkään - 14 minuuttia - ja joka on sopivan haastava.

Hivuttava ylämäki.

Sadan metrin vedot sujuivat mukavasti. Keskinopeudet vaihtelivat välillä 5:29-6:49. Toki olisi meno voinut tasaisempaa olla, mutta mistään kuolemanvakavasta asiastahan tässä ei kuitenkaan ole kysymys. Olen tyytyväinen, että sain harjoituksen vedettyä suunnitellusti loppuun saakka ja että olo oli treenin jälkeen hyvä.

Siitä olen myös iloinen, että mäkitreeni selvästi tuntui pakaroissa ja jaloissa. Ei varmaan olisi pahitteeksi, jos mäkiä tulisi koluttua useamminkin.

Kilometrejä päivän lenkillä kertyi yhteensä hieman yli kuusi.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokemuksia Polar Loop -aktiivisuusrannekkeesta

Polar M400, kokemuksia

XXL, ärtymyksen nostattaja