Viikko 27/2019: kantapääkipua


Heinäkuun alkua leimasi kantapääkipu. Tutkiskelin tuntemuksiani ja tutkailin asiaa netistä ja tulin siihen johtopäätökseen, että kivun syynä lienee lihasjäykkyys. Niin – eikös siitä lihashuollon ja venyttelyn tarpeesta ole puhuttu!
Vahvistusta diagnoosiini sain maanantaina hierojalta, joka totesi, että jalkani olivat kovin tukossa. Erityisen tukossa oli vasen jalka, jonka kantapää nimenomaan kipuili. Maanantai siis meni hierojalla ja lepäillessä.

Tiistaina tein kevyen tunnin lenkin tunnustellen jalkojen tuntemuksia. Hyvältä tuntui meno, kantapää ei liikkeestä ainakaan kipeytynyt.
PK 2, 1 tunti – 8,10 km. Keskisyke 137, keskivauhti 7:24.


Keskiviikkona rohkenin tekemään pidemmän lenkin edelleen kuulostellen jalkoja. Ei kummempia tuntemuksia.
PK2 2:27:58 – 19,23 km. Keskisyke 140, keskivauhti 7:41.

Torstaina ja perjantaina vasen jalka aiheutti sen verran epävarmuutta, että päätin lepäillä ja keskittyä lihashuoltoon. Tulipahan venyteltyä ihan kunnolla, kerrankin, ja myös pienen joogarupeaman otin Youtuben avulla.


Lauantaina tein vauhtikestävyyslenkin, joka ilahdutti monella tapaa: vauhti oli parempi ja meno kevyempää kuin oletin; kantapää ei kipuillut; sää yllätti myönteisesti. Verryttelyiden kanssa matkaa kertyi 10,04 kilometriä.
VK2 35:56 – 6 km. Keskisyke 164, keskivauhti 5:59.
Lenkin päälle venyttelyä – jotain olen ottanut opikseni!

Sunnuntaina palauttelin reilun puolen tunnin kevyellä lenkillä. Sen jälkeen, yllätys, yllätys, vajaan vartin venyttely.
PK1 34:16 – 4,07 km. Keskisyke 126, keskivauhti 8:24.

Viikon saldo tässä:
  • Liikuntaan käytetty aika 6:17:33
  • Juoksua 41,44 kilometriä
  • Venyttelyä ja joogaa 1:09:35

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Polar M400, kokemuksia

Kokemuksia Polar Loop -aktiivisuusrannekkeesta

XXL, ärtymyksen nostattaja