Heinäkuu 2019


Heinäkuu jätti jälkeensä kaksijakoisia fiiliksiä: Toisaalta kuukausi tuntui pitkältä, toisaalta siitä ei olisi vielä ollut valmis luopumaan; toisaalta elettiin viileää kesää, toisaalta ehdittiin nauttia kunnon helteistäkin. Ja liikunnan suhteen kävi niin, että juoksemaan pääsin vähemmän kuin toivoin, mutta liikkuminen oli kuitenkin suhteellisen monipuolista.


Säitä tai ainakaan liiallisia helteitä ei voinut syyttää siitä, että juokseminen jäi toivottua vähäisemmäksi. Eniten asiaan vaikuttivat ajoittain tiukat aikataulut ja erityisesti se, että olin jonkin verran viisivuotiaamme kanssa kahdestaan. Tuolloin aikaa olisi ollut mutta lapsenvahti puuttui. Niinpä aikaa käytettiin muuhun kuin lenkkeilyyn.


Juoksukilometrejä kertyi heinäkuussa yhteensä 119,67 kilometriä. Eihän tuokaan määrä huono ole, mutta enemmän toivoin.


Kuukauteen iloa toi sup-lauta, jonka viimein sain hankittua parin vuoden jahkailun jälkeen. Kesän helteisin viikonloppu meni lautailua opetellessa, ja melontaa kertyi heinäkuussa yhteensä lähes kaksi tuntia. Toivon, että elokuu tarjoaa vielä lautailukelejä.


Kantapäävaiva herätteli miettimään kehonhuoltoa aiempaa aktiivisemmin. Pyrinkin venyttelemään entistä tietoisemmin, ja muistiin kirjattua venyttelyä ja joogaa kertyi kuukauden aikana yhteensä noin 2,5 tuntia.


Pyöräilyn keskitin yhteen heinäkuiseen päivään. Silloin kilometrejä kertyi hieman alle 17. Lisäksi tuli harrastettua hupipyöräilyä lapsen kanssa melkein päivittäin, mutta siinä ei juuri hikoilemaan päässyt, sen verran leppoisaa meno oli.


Kaiken kaikkiaan takana on kuitenkin mukava kesäkuukausi. Nyt on meneillään viimeinen täysi lomaviikko ennen töihinpaluuta. Arjen alkaminen hieman kauhistuttaa, mutta tiedän kuitenkin, että kyllä se siitä taas sujuu, kun pääsee vauhtiin. Onhan arjen rutiineissa myös paljon hyvää.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Polar M400, kokemuksia

Kokemuksia Polar Loop -aktiivisuusrannekkeesta

XXL, ärtymyksen nostattaja